اقتصاد

سهام فناوری سقوط کرد، ارزش بازار انویدیا به پایین ترین حد خود رسید

سهام فناوری سقوط کرد، ارزش بازار انویدیا به پایین ترین حد خود رسید

Bijie.com گزارش داد:

اولین روز معاملاتی ماه سپتامبر پر از رنگ قرمز بود، میانگین صنعتی داوجونز بیش از 600 واحد کاهش یافت و بخش فناوری ضربه سنگینی را متحمل شد. انویدیا (NVDA) که زمانی پرپرواز بود منجر به کاهش شد، اگرچه اپل، مایکروسافت و گوگل نیز در آن روز سقوط کردند.

Nvidia (NVDA) بیشترین ضرر را در قتل عام روز سه شنبه متحمل شد و سهام آن از قیمت افتتاحیه 116.02 دلار با 9.53 درصد سقوط به 108 دلار رسید. این کاهش منجر به انقباض قابل توجهی در کل سرمایه بازار شرکت شد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، 270 میلیارد دلار آمریکا از 2.92 تریلیون دلار به 2.65 تریلیون دلار کاهش یافت که “بزرگترین کاهش ارزش بازار یک شرکت آمریکایی در یک روز بود.” در تاریخ.”

این اخبار مدت کوتاهی پس از بسته شدن بازار بدتر شد، زیرا بلومبرگ گزارش داد که Nvidia احضاریه ای از وزارت دادگستری ایالات متحده دریافت کرده است زیرا در حال بررسی موارد نقض احتمالی ضد تراست است. به گفته Google Finance، NVDA اکنون پس از ساعت‌ها حتی پایین‌تر معامله می‌شود.

در ماه آگوست، پس از انتشار گزارش سود سه ماهه دوم Nvidia، قیمت سهام آن در معاملات پس از ساعت کاری 6 درصد کاهش یافت و به 125.61 دلار به ازای هر سهم رسید.

سایر سهام فناوری برتر نیز روز را با کاهش به پایان رساندند.

Apple Inc (AAPL) نیز در روز سه‌شنبه 2.72 درصد سقوط کرد، علیرغم شایعاتی مبنی بر تغییر آینده به سمت روبات‌های مصرف‌کننده قبل از رویداد آینده متمرکز بر آیفون در هفته آینده. با قیمت 222.77 دلار بسته شد. AAPL قبل از سقوط به 221 دلار با 229.00 دلار باز شد، اگرچه در معاملات پس از ساعت کاری افزایش یافت. اپل با ارزش بازار فعلی 3.39 تریلیون دلار در حال حاضر بزرگترین شرکت از این نظر است.

Microsoft (MSFT) در روز 1.85 درصد سقوط کرد. مایکروسافت در آن روز با قیمت 415.40 دلار افتتاح شد، در آن روز به اوج خود 419.80 دلار رسید و سپس در 409.44 دلار بسته شد. ارزش بازار فعلی این شرکت 3.04 تریلیون دلار است.

در ماه آگوست، مایکروسافت توافقنامه ای را با پیمانکار دفاعی Palantir برای معرفی فناوری هوش مصنوعی خود به آژانس های دفاعی و اطلاعاتی ایالات متحده اعلام کرد.

Google سرمایه گذاری هنگفتی بر روی هوش مصنوعی کرده است و فناوری نوظهور را به تقریباً همه جنبه های محصولات مشتری خود اضافه کرده است. علیرغم افزایش تمرکز بر هوش مصنوعی مولد، آلفابت مادر گوگل (GOOGL) در روز 3.68 درصد سقوط کرد و از قیمت افتتاحیه 163.33 دلار به 157.65 دلار سقوط کرد. ارزش بازار آن 1.95 تریلیون دلار است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا